En bipolär djurmammas galna liv

Namnet kommer få vara kvar trots att jag är övertygad om att jag faktiskt inte är bipolär o djuren har allihop gått ur tiden. Som läget är nu är inga djur aktuella men min dröm om min egna lilla gård mitt ute i skogen med allehanda djur o mesta möjliga självförsörjning lever kvar. I övrigt är det fortfarande ungefär samma problem där kampen för överlevnad o nån form av livskvalitet fortsätter vareviga dag.

Världens sämsta självmordskandidat

Publicerad 2019-08-14 02:05:08 i Psykisk ohälsa,

Fick ta bort det inlägget jag skrev för nån timme sen då det avslöjade lite för mkt om en levande människa. 
 
Allt var som sagt förberett. 
Medicinerna var krossade, jag hade "bäddat" i duschen o laddat me spypåse. 
 
När jag gjort färdigt mina inlägg, glömde visst som tur var att skicka mina kärleksförklaringar, tog jag glaset me cola o mediciner. 
Smakade på blandningen o insåg att det aldrig skulle gå. 
Ett stort kaffeglas, mindre hade inte gått, av vidrig sörja. 
Så lätt var det att avstyra mitt högst seriösa självmordsförsök. 
 
Så ja inte ens det klarar jag. 
Hur jag ska klara av verkligheten imorrn har jag inte en susning om. 
 
Det var länge sen jag var så här förvirrad o jag är totalt handlingsförlamad. 
Ångesten ska vi inte tala om som börjar nu igen. 
 
Jag har en del att fundera på men kommer inte komma fram till mkt. 
 
Jag är så fruktansvärt hemskt ledsen 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marie

Åren har gått, djuren har blivit gamla o försvunnit en efter en. Det är bara jag som återstår av min lilla familj. Annars är det rätt likt. En kamp för överlevnad o nån form av livskvalitet varje dag. Mina diagnoser lyder: Bipolär sjukdom typ 2 (vilken jag vill ha omvärderas) Borderline GAD HS (Hidradenitis supprativa) Hypotyreos (pga litium)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela