En bipolär djurmammas galna liv

Namnet kommer få vara kvar trots att jag är övertygad om att jag faktiskt inte är bipolär o djuren har allihop gått ur tiden. Som läget är nu är inga djur aktuella men min dröm om min egna lilla gård mitt ute i skogen med allehanda djur o mesta möjliga självförsörjning lever kvar. I övrigt är det fortfarande ungefär samma problem där kampen för överlevnad o nån form av livskvalitet fortsätter vareviga dag.

Det totala brytet

Publicerad 2019-08-07 09:33:14 i Psykisk ohälsa,

Jag sitter på en blöt bänk bakom stallet o skakar fortfarande.
Jag är så spänd som bara e fysiskt möjligt. 
Jag har stora problem att andas o kan knappt skriva. 
 
Jag måste få nån som helst ordning inne om min kusin ska komma o hälsa på. 
Varför gav jag mej in på det? 
Hur ska jag ens kunna hålla ihop? 
 
Det här går verkligen inte o jag har ingen aning om vad jag ska ta mej till. 
 
Bryt ihop, samla dej o ta dej upp igen. 
Gärna 10 ggr per dag. 
Jag kommer få en hjärtattack eller en stroke om det inte blir nåt slut på det här. 
 
Som vanligt önskar jag bara att nån ville finnas där men jag tror att jag är dömd till evig ensamhet. 
Det är nog inte så lätt att försöka finnas där för mej heller för det ska extremt mkt till för att jag ens ska erkänna hur illa det är. 
O trots att jag är väldigt öppen så släpper jag aldrig in någon på djupet. 
 
Jag vet inte vad jag ska ta mej till. 
Men jag måste fortsätta greja. 
Jag får väl bryta ihop 9 ggr till på kuppen om det är det som krävs. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marie

Åren har gått, djuren har blivit gamla o försvunnit en efter en. Det är bara jag som återstår av min lilla familj. Annars är det rätt likt. En kamp för överlevnad o nån form av livskvalitet varje dag. Mina diagnoser lyder: Bipolär sjukdom typ 2 (vilken jag vill ha omvärderas) Borderline GAD HS (Hidradenitis supprativa) Hypotyreos (pga litium)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela