En bipolär djurmammas galna liv

Namnet kommer få vara kvar trots att jag är övertygad om att jag faktiskt inte är bipolär o djuren har allihop gått ur tiden. Som läget är nu är inga djur aktuella men min dröm om min egna lilla gård mitt ute i skogen med allehanda djur o mesta möjliga självförsörjning lever kvar. I övrigt är det fortfarande ungefär samma problem där kampen för överlevnad o nån form av livskvalitet fortsätter vareviga dag.

Ja jag e lite efter

Publicerad 2011-01-06 17:11:34 i Allmänt,

Därför kör vi idag julskivan på hög volym = )
Det e ju faktiskt trettondag jul idag ; )

Får nog ta mej lite glögg ock....
Alkoholfri skulle jag tro

Blev väldigt rastlös förut
Man blir ju som tur det när man inte gör nåt på ett tag

Har därför startat avkalkning av kaffebryggaren o vattnat blommorna
Blev väldigt ledsen när jag vattnade blommorna
För det första gick det nästan en hel kanna te varje blomma (tur man inte har nåra blommande blommor) o det ser ut som jag faktiskt lyckats döda en av mina palmer jag haft i säkert 6 år lr längre =´(
Dom har verkligen klarat nästan vad som helst men sist fick jag plocka bort nästan hälften av bladen på dom för dom va döda
O nu hänger den ena bara
Har ingen styrsel kvar i stammarna =´(
Jag hoppas verkligen att den tar sej
Vill inte bli av me den....

Var precis ute i trappan o hämtade katten
Hörde inte att det ringde på dörrn men Ida lyfte på huvet o titta men sa inget puckot
E nog den tredje grannen som sagt att han vill in på ett par dar
Han e verkligen omtyckt här den där katten
O alla vet var han bor oxå

Nu ska jag fortsätta me kaffebryggarn o diska lite oxå kanske
Skulle tillägnat denna dag till Ida men det blev visst annat istället
Där ser man verkligen hur pest det e o greja me henne
Men det e ju faktiskt ett måste så det måste oxå tas tag i

Nu sitter jag o skrattar åt katterna som röjer o busar me varandra
Dom e så jävla söta när dom håller på så
Då börjar väl självklart katten gå o skrika igen
Ska han ut igen funderar jag på o nacka'n....
Ne fy men jag får snart riktig krupp på den där jäveln som tror han bor på lyxhotell me svängdörrar
O han kan skrika så det skär genom märgen på en

Nepp det här har jag egentligen inte tid me nu
Har massor o säga men det får bli senare

Älskar min mamma nåt otroligt mycket!
Liksom resten av min familj med farmor o farfar

Måste ge er ett filmtips oxå:
Mr Jones
Såg den inatt me Richard Gere o Lena Ohlin
Mkt bra

Kommentarer

Postat av: Marre

Publicerad 2011-01-22 23:37:04

Hahahha så rolig kommentar du skrev "lyxhotell med svängdörrar" hihihi du är go du. :)

Jag vill oxå ha husdjur men min sambo vill ju inte...dumma Marcus....så tyvärr har ja inga störtsköna typer att se på när de busar runt såsom dina kissekatter.

Kram på dig.

Postat av: Marie

Publicerad 2011-01-29 09:54:49

Haha ja jag slår vad om att han tänker så =)

Va synd för det e verkligen underbart o ha dom men dom kan va riktigt riktigt jobbiga emellanåt me...

Kramar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marie

Åren har gått, djuren har blivit gamla o försvunnit en efter en. Det är bara jag som återstår av min lilla familj. Annars är det rätt likt. En kamp för överlevnad o nån form av livskvalitet varje dag. Mina diagnoser lyder: Bipolär sjukdom typ 2 (vilken jag vill ha omvärderas) Borderline GAD HS (Hidradenitis supprativa) Hypotyreos (pga litium)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela