En bipolär djurmammas galna liv

Namnet kommer få vara kvar trots att jag är övertygad om att jag faktiskt inte är bipolär o djuren har allihop gått ur tiden. Som läget är nu är inga djur aktuella men min dröm om min egna lilla gård mitt ute i skogen med allehanda djur o mesta möjliga självförsörjning lever kvar. I övrigt är det fortfarande ungefär samma problem där kampen för överlevnad o nån form av livskvalitet fortsätter vareviga dag.

Välkommen till min nya blogg!

Publicerad 2010-09-28 07:47:11 i Allmänt,



God morgon! (Eller kanske inte)

Konstaterade förut varför jag skaffat djur.

Jo för att dom skulle kunna väcka mej kl 6 på morron när jag inte har nån som helst tid o passa o sen gå o lägga sej o somna om. Jippi vad jag älskar er ibland!

Ida skulle krypa upp i sängen men hon har ju slutat ta hänsyn till om det ligger saker i vägen o jag tyckte inte hon hade tillräckligt me plats där.
Så jag fick säga åt henne o gå ner o flytta in så hon kunde ligga på min utsida istället.

Då hörde jag hur det prasslade bland papperspåsarna vid tvättsäckarna.
Självklart var det den där jävla katten. O henne går ju inte lita på för fem öre.
Har redan plockat skit efter henne dom senaste 2 dagarna. Hon e uppenbart inte nöjd me lådan o jag tror det beror på sanden så jag e grymt glad att jag köpte den vanliga häromdan.
Vill bara inte hälla ut ALL sand. E ju trots allt nåra kronor. Men jag ska titta på det sen.
Fick ju iaf gå upp o titta då o se vad hon gjort men jag varken såg nåt lr kände nån lukt.

Då var det ju lika bra o gå o röka o kissa oxå.
Gick sen o la mej o trodde absolut att jag skulle somna om.
Men när klockan var efter 7 gav jag upp o gick upp o satte på kaffe.
Ska förresten gå o hämta mej en kopp till o röka lite.

Sådär ja.

Har inte haft nån blogg förut utan bara skrivit dagbok på lunarstorm för längesen...
Så vi får väl se hur det går o hur mkt jag fattar = )
Har ni tips o råd så lämna gärna dom.
O ni får droppa hur många elaka kommentarer som helst för jag tvingar er då inte att läsa den här bloggen.

Jag är alltså bipolär vilket innebär att jag är psykiskt sjuk.
Förmodligen född sån o kommer dö sån.
På tal om o dö så e jag ganska självmordsbenägen...
Men jag försöker iaf.
Innebär även att jag måste knapra en massa tabletter.
Bipolär sjukdom e om jag fattat allt rätt (var ett tag jag läste om detta o mycket hinner ändra sej) ett samlingsnamn på flera sjukdomar men som hörs på namnet så handlar det om o svänga mellan 2 poler. Upp o ner typ.
Man kan säga lite som manodepressiv.
Jag är en mildare form av manodepressiv för att förenkla det lite.
Jag svänger fort o mkt. Kan alltså vara glad ena sekunden för att nästa vara arg lr ledsen.
Jag  har vart stabil ett längre tag nu men e då istället ganska tom o känner knappt inget...
Förutom att jag är trött o aldrig har lust me nåt då.

Som igår ungefär.
Måste verkligen vart min turdag.
Vaknade vid kanske halv tio igår men gick sen o la mej o somna om.
Grattis! Vaknade igen vid två! Kan inte ens minnas när jag sov så länge sist.
Var trött o hade ont som satan. Gav dom stackars djuren mat (då hade dom fan inte väckt mej!) o gick ut me Ida. Hade förmodligen feber så jag pillade i mej en värktablett o la mej på sängen me datorn. Har blivit Farmville-beroende igen...
Jag orkade inte ens sätta på kaffe.

Visste att jag skulle leverera varor (säljer Tupperware) till en tjej utanför Töreboda på kvällen o var tvungen att packa dom.
Kollade i kalendern efter tiden men självklart hade jag inte skrivit upp den.
Skulle kolla i telefon efter messet me tiden men då har jag såklart raderat nästan hela utkorgen!
Fick messa o fråga om tiden. IGEN! Hade redan trott det va fel dag men fick ju veta det tidigt iaf så det här va nästan pinsamt. Tur hon e så go tjej.
Skulle va där kl 19 så jag masade mej upp vid 18 tror jag o drack lite kaffe.
Skällde lite på mej själv för att jag inte druckit kaffe tidigare. Vaknar verkligen inte utan.
Blev genast lite piggare o började packa varorna.
Det är inte det lättaste kan jag lova! Papper hit o papper dit. Gästgåvor man absolut inte får glömma.

När jag väl var färdig var jag såklart sen o stressade ut till bilen.
Den går inte öppna på förarsidan för handtaget gick av för länge sen. Går bara öppna den dörrn från insidan.
Så jag skulle som vanligt öppna den på passagerarsidan. Den dörren kräver en viss teknik för att öppna då den e lite sne.
Jag kämpade lite för o få upp dörrn när jag märkte att handtaget släppte!
Faans jävlars helvete!
Blev helt handlingsförlamad. Vad skulle jag göra nu? Kom ju inte in i bilen!
Efter lite hjälp var det ju egentligen inte värre än att jag fick klättra in genom skuffen. På en Volvo 343 -79 hahahahahahaha.
Kan man inte tro att stora jag e så smidig ; )

Panik iväg bara!
Han gick piss som vanligt Skrutten men det har han gjort det senaste när han vart kall.
Men nu gav han sej inte även fast han blev ordentligt varm.
Fick köra me choke nästan hela vägen.
Han spotta o jag svor typ.
Jag var vansinnig på vägen hem o fick ställa honom i garaget på en gång när jag röjt väg där inne.
Sen fick han stå o skämmas för jag tyckte det skulle va onödigt o gå lös på honom me gummiklubba o bräckjärn.

Så min dag kommer spenderas i garaget me verkstads handbok o sopsäck!

Blä!

Kommentarer

Postat av: Marie

Publicerad 2010-09-29 07:57:30

Ja kommer ihåg en glad tjej från skolan och en mycket trevlig tjej. Du va rolig o va med :)

Postat av: Marie Neman

Publicerad 2010-09-29 09:50:43

Hej! E det Marie Strand? Tack för kommentaren = )

Postat av: Marie

Publicerad 2010-10-23 23:39:58

Japp de är marie strand :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marie

Åren har gått, djuren har blivit gamla o försvunnit en efter en. Det är bara jag som återstår av min lilla familj. Annars är det rätt likt. En kamp för överlevnad o nån form av livskvalitet varje dag. Mina diagnoser lyder: Bipolär sjukdom typ 2 (vilken jag vill ha omvärderas) Borderline GAD HS (Hidradenitis supprativa) Hypotyreos (pga litium)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela