En bipolär djurmammas galna liv

Namnet kommer få vara kvar trots att jag är övertygad om att jag faktiskt inte är bipolär o djuren har allihop gått ur tiden. Som läget är nu är inga djur aktuella men min dröm om min egna lilla gård mitt ute i skogen med allehanda djur o mesta möjliga självförsörjning lever kvar. I övrigt är det fortfarande ungefär samma problem där kampen för överlevnad o nån form av livskvalitet fortsätter vareviga dag.

Bebis

Publicerad 2010-09-29 10:11:32 i Allmänt,



Ja hon heter ju egentligen Smilla men nästan mer bebis.
Hon lyssnar faktiskt på bägge ock.
Men hon brukar bara heta Smilla när hon gör nåt dumt.

Vilket som så tyckte jag igår eftermiddag/kväll att hon behövde gå ut efter o ha vart inne hela dan.
Hon var inte överförtjust i det men efter en stund på fönsterblecket gick hon iaf iväg.
Kan tro att det var typ vid halv sex-sex.
Jag ropade på henne genom fönstret senare på kvällen.
Sov ju ett par timmar.

Men ingen bebis kom.
Jaja inget konstigt med det.
Sen gick jag ut me Ida vid halv tolv.
Ropade efter bebis när vi va på väg tebax.
Ingen bebis då heller.

Blev lite lite orolig men var väl inte så farligt innan allt annat ångestframkallande igår kväll.
Då blev jag såklart jätteorolig för henne oxå.

Grannen brukar alltid släppa in katterna när hon hämtar tidningen på morron om dom vart ute på natten.
Men här finns fortfarande ingen bebis.
Så nu e jag faktiskt riktigt orolig.

Det har ju faktiskt vart riktigt kallt ute inatt.
O jag vet att hon e en katt men hon brukar ju inte göra så här.

Tänk om det har hänt nåt!
Det var ju jag som körde ut henne!

Så det blir kattjakt snart kan jag säga.
Skiter i vad det där jävla hemstödet säger.
Antingen får dom ju följa me lr så kan dom åka igen.
Kvittar mej totalt.
Kan dom inte gå me på det så kan dom ju lika gärna dra.

För JAG ska iaf ut på kattjakt.
Kom hem nu då bebis så jag slipper va orolig = (

Kattfan återfunnen!
Hon hade smitit in i garaget me grannen igår men var dum nog o inte smita me ut...
Tur det finns värme där nere.
Skulle tippa på att hon hoppat in i min bil o sovit där inatt.

Men har hon gjort nåt annat än sova ligger hon risigt till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marie

Åren har gått, djuren har blivit gamla o försvunnit en efter en. Det är bara jag som återstår av min lilla familj. Annars är det rätt likt. En kamp för överlevnad o nån form av livskvalitet varje dag. Mina diagnoser lyder: Bipolär sjukdom typ 2 (vilken jag vill ha omvärderas) Borderline GAD HS (Hidradenitis supprativa) Hypotyreos (pga litium)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela