En bipolär djurmammas galna liv

Namnet kommer få vara kvar trots att jag är övertygad om att jag faktiskt inte är bipolär o djuren har allihop gått ur tiden. Som läget är nu är inga djur aktuella men min dröm om min egna lilla gård mitt ute i skogen med allehanda djur o mesta möjliga självförsörjning lever kvar. I övrigt är det fortfarande ungefär samma problem där kampen för överlevnad o nån form av livskvalitet fortsätter vareviga dag.

Vänder?

Publicerad 2010-10-12 18:06:32 i Allmänt,

Jag funderar på om det faktiskt börjar vända lite nu...

Såg att jag inte skrivit ngt på nästan 6 dar!
Men så dåligt har jag mått.
Mått så dåligt att jag inte ens klarat av o skriva om det
Då e det faktiskt riktigt illa

Igår låste jag in mej o försökte hålla mej så isolerad som möjligt
Att jag ändå klarat o gå upp, "ta hand" om djuren o satt på kaffe dom här dagarna e ett rent jävla under
Jag har varit som en zombie som inte sett, hört lr känt nåt
Känt mej nerdrogad mest varje dag
Men jag e ju hellre nerdrogad än o har fruktansvärt ont

Idag har jag bara tagit en citodon o en alvedon
O lyckats pilla i mej mina vanliga mediciner oxå
O det enda stället jag faktiskt har ont e ena benet

Nu ska jag iaf gå o röka lite

Jag ligger under en filt me tofflor på mej men jag fryser
Inatt kunde jag inte somna
Somnade framåt fyra, fem nån gång

Jag har tre helt underbara djur
En fruktansvärt understimulerad hund med tovig päls o för långa klor
Jag skulle ju faktiskt inte va djurägare egentligen
Förstår ibland inte hur hon kan älska mej så
Hon lever typ bara på kärlek o uppmärksamhet
Hon tar hand om mej nåt så sjukt mycket
Vi e en del av varandra
Jag tror absolut att vi e tvillingsjälar
Hon står ut genom alla såna perioder o protesterar inte nämnvärt

Jag har en stor fet katt som gärna ligger hos mej som ett gosedjur under täcket o kramas högljutt spinnande
Han e helst ute hela dagarna men nu när det e kallt på nätterna sover han gärna inne

Förstår inte varför jag fryser så
Men det e ju garanterat på grund av feber, dålig blodcirkulation eftersom jag bara ligger o för lite mat

Den lilla katten e inte heller dålig
Hon älskar att kela men e tyvärr i vägen mest hele tin
Men hon ligger gärna hos mej oxå
I knävecket lr på höften lr nåt

Nu var grannen o släppte in Hades
Jag hör när det e hon som ringer på o orkar inte gå o öppna
Jag har ingen lust o svara på hur jag mår

Nu kommer han här fläskisen o spanar = )
Lägger sej vid fotändan o tvättar sej

Jag pratade me mamma häromdan som sa att hon inte fattat lr sett att jag fortsatt skriva den här bloggen men nån väninna hade sagt nåt, jag har glömt o fråga va hon sa, men hon tyckte iaf att den va bra...
Lr bra skriven lr hur det nu va
Det e ju faktiskt roligt o höra
Jag vet ju att jag kan skriva rätt bra o skriver ju precis vad jag tänker o känner
Men om det verkligen e intressant undrar jag
Egentligen e det ju bara ett evigt klagande o tyck synd om mej känns det som
Fast egentligen spelar det ju ingen roll

Jag skriver för min egen skull o för att när jag skrivit ner det e det på nåt sätt borta
Jag läser det aldrig sen utan det e bara ett sätt o få ur sej alla tankar

Tycker det e rätt smart o ligga o käka isglass när man fryser oxå....

Skulle ju vart i skolan idag men jag behövde en till sängdag
Igår var värsta dagen på väldigt väldigt länge
Det var en pärs o nu när det faktiskt känns bättre behöver jag på nåt sätt ta igen mej
Hahaha jag behöver ta igen mej o vila efter att bara legat o inte gjort nåt
Det låter ju rätt fint = )
Men så e det nog banne mej

Tar nog kanske mer än jag tror på en o må så fruktansvärt dåligt
Det e en häftig sak hur man kan komma fram till saker man aldrig tänkt på när man bara sitter o skriver på måfå
Samma sak när man sitter o pratar
Tror nog jag kommit fram till nåt nästan varje gång jag suttit här o skrivit...
Tycker det e rätt roligt

E hungrig!
Vill ha riktig mat!
Makaronipudding vore ju inte fel

Men jag går väl upp te affärn o köper nåt
Ska nog göra det på en gång förresten

Bye for now

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marie

Åren har gått, djuren har blivit gamla o försvunnit en efter en. Det är bara jag som återstår av min lilla familj. Annars är det rätt likt. En kamp för överlevnad o nån form av livskvalitet varje dag. Mina diagnoser lyder: Bipolär sjukdom typ 2 (vilken jag vill ha omvärderas) Borderline GAD HS (Hidradenitis supprativa) Hypotyreos (pga litium)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela