En bipolär djurmammas galna liv

Namnet kommer få vara kvar trots att jag är övertygad om att jag faktiskt inte är bipolär o djuren har allihop gått ur tiden. Som läget är nu är inga djur aktuella men min dröm om min egna lilla gård mitt ute i skogen med allehanda djur o mesta möjliga självförsörjning lever kvar. I övrigt är det fortfarande ungefär samma problem där kampen för överlevnad o nån form av livskvalitet fortsätter vareviga dag.

Kaffe o cigg

Publicerad 2010-10-20 01:04:03 i Allmänt,



Datorn, vatten, tvn ibland, nåt o äta ibland
SOVA
Det e vad mitt liv består av

E lite okoncentrerad just nu för det går nåt knepigt program på 1an men jag tror det e slut när som helst
State of mind heter det visst
O jag har ju noll simultankapacitet så...

Nu va det slut iaf
Verkade ju riktigt bra = )

Ja det har vart riktigt fullt upp här
I torsdags fick jag stressa som en blå för att syrran skulle ha fest o jag skulle försöka komma tidigare o hjälpa till
Gick ju sådär = /

Jättemysig "fest" sen gick jag, syster yster o kusinen ut o hamnade på husaren
Jag hade så grymt kul!
Va så jävla gött o komma ut o ha kul
Jag o syster som e som vi e oxå
Blev bjudna på efterfest men dom skulle ju gå innan det stängde så jag tror det va syrran som hittade nåra andra killar vi drog på efterfest me
3 jävla holländare som gick nån utbildning på räddningsskolan o va brandmän tror jag
Hahahaha dom bodde ju på det fina hotellet mitt i Skövde oxå så det va ju JÄTTEpopulärt att ha efterfest till typ 5 på morron
Då blev vi typ utslängda
En utav dom blev lite typ otäck sent på morron
Men det va ju ingen som märkte utom jag

Stackars kusinen ville nog inte ens på efterfest o det kan jag tro när hon skulle köra tillbaka till Mullsjö dan efter
O shit va dom gnällde dom där 2 när vi vakna då!
När vi kom hem på morron försökte jag få en värktablett för jag var ju dum nog o inte ha nån i väskan
Men då va ju kära syster så full o trött så hon som vanligt börjat hallucinera
Hade jag fått tag i skjuts där så hade jag fan åkt hem så ont det gjorde

Men vi vaknade till alla vid nio tror jag det va o jag fick nog en värktablett då
Sen va det lugnt
Jag mådde faktiskt bra trots att jag inte direkt käkade nåt när vi sen gick upp
Men dom va det tydligen riktigt synd om hahahaha

När jag packat ihop mina grejer var det bara dra hem o va hemma en timme typ o varva ner lite o göra sej iordning lite sen dra in te stan
Framtidsspåret som det heter hade ordnat en typ myskväll
Det va i ett gårdshus nånstans vid typ västra vägen i stan
Kommer inte ihåg va det heter
Men vi har iaf en kock som oxå går det som lagat mat till oss alla
Så först va det lite umgänge o sen asgott käk
2 olika fläskfile, värsta salladsbuffen, underbar potatisgratäng o sås

Efterrätt blev det sen me men det va inge vidare
Kladdkaka me grädde på o olika toppingar
Ingen favorit
O inge gött kaffe heller vilket behövdes en del ; )

Skitmysigt sen me umgänge, biljardspelande o pilkastning
När dom lärt mej spela biljard visade det sej att jag var en jävel på det!
Så jag får nog utmana nån av utlänningarna som alltid har biljardbordet i skolan
Det va verkligen askul = )
Han kocken e så jävla go oxå = )

Shit jag måste gå o röka för det här blir ju fan ett millångt inlägg
Gick visst ut me mitt hjärta o bäddade ner mej me
Men då e ju det gjort iaf

Kom på lr blev rättare sagt påmind i fredags om att farmor o farfar skulle komma hem till mamma o pappa o äta på lördagen
Som tur var så var det inte förrän fyra annars hade jag faktiskt inte åkt
Var så vansinnigt trött i lördags
Men hade jag fått erbjudande om o gå ut hade jag inte varit sen = )

Stannade till söndagen men det blir ju som vanligt inte mkt mer än vila där så jag hann ju inte me den där superlånga duschen jag skulle passa på o ta när jag va där
Därför o för att jag fortfarande va väldigt trött stannade jag till måndan

Idag skulle jag vart på uppföljning 11.15 i stan
Handledning skolan 13
Lektion 15
Dejt 16.15-16.20

Men när telefon ringde så stängde jag av o krångla me larmen o stängde nog tom av telefon en stund
Vaknade sen typ 10.30 o fick ringa återbud o sen tror jag att jag somnade om igen igen
Tänkte ändå gått till lektionen o dejten men kände mej så dålig så jag stannade hemma
Sen har jag legat i sängen utslagen hela dan som vanligt

Vilket roligt liv verkligen

Imorrn ska jag iaf på den där dejten så vi får väl se hur det går ; )

Nu ska jag tillbaka till mitt, mamma citat "barnsliga spel", Farmville
Det e nog det jag lever på nu
Det enda som faktiskt e roligt

Jag längtar till nästa gång jag får en lika rolig utekväll

Kommentarer

Postat av: Jag

Publicerad 2010-10-20 01:08:58

Ni får ursäkta alla typ! Ser lite fjortis ut men det e så det blir när man inte e riktigt säker = )

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marie

Åren har gått, djuren har blivit gamla o försvunnit en efter en. Det är bara jag som återstår av min lilla familj. Annars är det rätt likt. En kamp för överlevnad o nån form av livskvalitet varje dag. Mina diagnoser lyder: Bipolär sjukdom typ 2 (vilken jag vill ha omvärderas) Borderline GAD HS (Hidradenitis supprativa) Hypotyreos (pga litium)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela