En bipolär djurmammas galna liv

Namnet kommer få vara kvar trots att jag är övertygad om att jag faktiskt inte är bipolär o djuren har allihop gått ur tiden. Som läget är nu är inga djur aktuella men min dröm om min egna lilla gård mitt ute i skogen med allehanda djur o mesta möjliga självförsörjning lever kvar. I övrigt är det fortfarande ungefär samma problem där kampen för överlevnad o nån form av livskvalitet fortsätter vareviga dag.

Long time no speak

Publicerad 2011-01-05 16:43:45 i Allmänt,



Ja det va nog nästan en månad sen sist...
Jävlar va fort tiden går

O nu har det både vart jul o blivit nytt år

Julen va grymt jobbig o bestod nästan bara av ångest
Gjorde allt jag kunde o orkade men kändes inte alls tillräckligt
Först nu jag börjat få lite julkänsla när den redan e över för länge sen

Längtar inte till nästa
Nästan så jag tom funderar på o inte fira nästa överhuvudtaget om det bara ska va massa jävla prestationsångest

Nyår va ett helvete
Gick ut på nyårsafton o det lilla jag kommer ihåg va riktigt kul
Men det mesta kommer jag inte alls ihåg o jag har inte ens en aning om hur jag kom hem

Tycker väl man borde kunna uppföra sej när man snart e 27 år men...
Visste ju att risken va stor jag skulle dricka alldeles för mkt men inte att det skulle bli så katastrofalt

Trots att det snart är en vecka sen så gnager det hål i huvet på mej

Just nu e jag bara så jävla trött på skiten

I måndags försökte djuren lr rättare sagt Ida o Hades (Smilla otroligt nog oskyldig för en gångs skull) driva mej till vansinne
O dom lyckades fan nästan
Va helt förstörd när jag till slut fick gå o lägga mej på soffan

Då hade Hades skrikit o sprungit in o ut hela dan o Ida va nog mest allmänt jobbig
När jag skulle gå o lägga mej i sängen fick jag skicka ner henne för tusende gången o ändå la hon sej precis i vägen
Jag drog undan täcket o borstade av sängen lite när jag kom på att jag skulle gå o kissa
När jag kom tillbaka låg hon i min säng o när jag skulle lägga mej upptäckte jag att hon legat där o tvättat sej så det var 2 blöta pölar efter henne!

Därför fick jag sova på soffan o kunde inte ställa klockradion fast jag skulle upp 7
Hade bara larmen på telefon o vaknade halv 10 när jag skulle vart i Töreboda 9
Så det var bara ringa o säga att jag inte kom o gå o lägga sej i sängen o fortsätta sova till 14
Hon lyckades alltså förstöra både min natt o hela dan
Inte konstigt jag sov så länge... Ville väl inte gå upp en sån dag

Då önskade jag nog för första gången på riktigt att jag inte hade nåra djur
SÅ illa va dom

Har ingen matlust o ABSOLUT ingen lust o laga mat
Jävla tur att det finns Nutrilett (Naturdiet) o mat på påse
Så man iaf får i sej nåt

Om jag bara kunde komma på hur jag ska få alla jävla tankar o sluta snurra så i huvet så kanske jag kunde få nåt gjort oxå
Har massa AStråkiga saker o göra

E så arg o irriterad hela tiden o det tar på krafterna kan jag lova
Om jag bara kunde slå bort dom känslorna o bara va istället

Var ute o gick en liten sväng förut när hemstödet va här men det hjälpte då inte mej nåt
Fast Ida var supernöjd o nu ligger hon o snarkar gött

Vet inte riktigt hur jag ska fortsätta min dag men känner att en stesolid kanske kan va på sin plats
Till o börja me

Sen e det kattlådan som måste göras rent, jag måste duscha, fixa mat, ordna me pengar så jag kan gå upp o köpa cigg o mjölk...
Jag måste diska, sticka färdigt min benvärmare o baka behöver jag göra då jag har ett halvkilo margarin som snart går ut...
Negerbollar kanske?
Vore inte helt dumt o tror jag köpt havregryn me

Ja sen e det säkert 7tusen andra lika roliga saker kvar
Ja just det ja ska ju fylla i ansökan om reseersättning o kolla resor ock
BLÄ! FY! URK!

Varför ska jag vilja?
O varför ska jag orka?

Ja se där kom det där förbannade jävla "varför" som man aldrig någonsin får nåt svar på...

Whatever
Orka bry sej
Gör det du ska o håll käft istället
Ingen jävel som bryr sej ändå
O skulle nån mot förmodan göra det finns det ändå inget den kan göra

Kommentarer

Postat av: Jesper Johansson

Publicerad 2011-01-05 17:30:57

Du får börja se sakerna på ett annat sätt. Sluta vara negativ. Gör något du blir glad av. Gör dej av med måstena och gör bara saker för att du vill.



Lyssna inte på negativitet runt omkring dej, tillåt inte att negativa tankar kommer upp. Försök se lösningar istället för problem.

Postat av: Marie

Publicerad 2011-01-05 18:00:35

Tro mej jag har försökt....

Men fastnar alltid i det negativa...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marie

Åren har gått, djuren har blivit gamla o försvunnit en efter en. Det är bara jag som återstår av min lilla familj. Annars är det rätt likt. En kamp för överlevnad o nån form av livskvalitet varje dag. Mina diagnoser lyder: Bipolär sjukdom typ 2 (vilken jag vill ha omvärderas) Borderline GAD HS (Hidradenitis supprativa) Hypotyreos (pga litium)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela