En bipolär djurmammas galna liv

Namnet kommer få vara kvar trots att jag är övertygad om att jag faktiskt inte är bipolär o djuren har allihop gått ur tiden. Som läget är nu är inga djur aktuella men min dröm om min egna lilla gård mitt ute i skogen med allehanda djur o mesta möjliga självförsörjning lever kvar. I övrigt är det fortfarande ungefär samma problem där kampen för överlevnad o nån form av livskvalitet fortsätter vareviga dag.

Skrutten

Publicerad 2010-09-28 16:47:25 i Allmänt,



Här ser ni den min lille skrutt.
Det e alltså den jag håller på o kämpar me nere i garaget.
Hittills har jag bara städat.
Både bilen o garaget.

Blev en del kan jag säga.
Nu e det bara komma iväg till tippen ock.
Så inte all skit bara blir stående i bilen.

Jag har inte riktigt kommit fram till vad det e som e fel.
Igår gick han som en känguru o svarade inte på gasen i de flesta lägen.
Jag har kollat jorden o luftfiltret iaf.
Ska kanske skruva dän jordflätan o se så han verkligen får ordentlig kontakt där.
Bara för han viner så ibland...
Luftfiltret var hur fint som helst. Bara lite bös o skaka ur.

Nu står han me öppen förgasare där nere.
Jag behövde ett litet brake kände jag.

Synd att jag varken kunde åka till arbetsteraupeften eller skolan idag...
Hade verkligen behövt åka till skolan iaf.

Har käkat en burk me keso o e så trött att jag bara vill sova.
Ska nog gå upp te affärn o köpa mej nåt gött.
Fick ju trots allt bra mkt pengar över när jag räknat ihop te Tupperwarefakturan.
Då e väl kanske inte godis det lämpligaste o lägga dom på men men.

Tror förresten bilen behöver va varm för att man ska kunna kolla ordentligt.
Men risken e stor att det inte blir nåt mer gjort idag för jag lär nog somna.
Men men whatever.
Så FRUKTANSVÄRT tråkigt o hålla på där nere ändå...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marie

Åren har gått, djuren har blivit gamla o försvunnit en efter en. Det är bara jag som återstår av min lilla familj. Annars är det rätt likt. En kamp för överlevnad o nån form av livskvalitet varje dag. Mina diagnoser lyder: Bipolär sjukdom typ 2 (vilken jag vill ha omvärderas) Borderline GAD HS (Hidradenitis supprativa) Hypotyreos (pga litium)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela