En bipolär djurmammas galna liv

Namnet kommer få vara kvar trots att jag är övertygad om att jag faktiskt inte är bipolär o djuren har allihop gått ur tiden. Som läget är nu är inga djur aktuella men min dröm om min egna lilla gård mitt ute i skogen med allehanda djur o mesta möjliga självförsörjning lever kvar. I övrigt är det fortfarande ungefär samma problem där kampen för överlevnad o nån form av livskvalitet fortsätter vareviga dag.

Empty

Publicerad 2010-10-01 23:11:52 i Allmänt,



Jaa idag känner jag mej mest tom...
Vet inte om jag har nåt o säga lr vad jag ska säga

Sitter nånstans utanför o ser på när jag går ner i en riktig downperiod
Orkar inget, vill inget, kan inget
Vet inte vad jag ska göra för ju mer nere jag känner mej desto sämre mår jag osv
O sen går det bara nerför
Som en pulkabacke
Försök stanna i en sån
Jag vill inte!
Vill inte va i mitt svarta hål igen

Gör inget annat än sover lr sitter vid datorn
Har ju vart i Gudhem o garaget ock då

Jag vill åtminstone orka laga mat!
Jag har mängder me grejer från tupperware där det e enklare o laga mat me än o värma en pan pizza
Vad e det då som e så svårt?
Godis o chips går ju ner!

Igår åt jag iaf en del
En liten hamburgare från max på vägen till Gudhem, 2 mackor o lite tårta i Gudhem o en stor korv i bröd på vägen hem

O nu tog tankarna stopp igen

Det lixom låser sej o går inte sortera dom lr tänka klart
Det e som planeter runt en sol
Fast dom här går inte i nåra bestämda banor
Dom snurrar o snurrar efter helt egen vilja

O vart e du?
Du som ska finnas här hos mej nu
Du som ska sitta o hålla om mej nu
Prata me mej o lyssna på mej
Plocka mina tankar ur huvet o sortera dom åt mej
Du som ska laga mat åt mej o se till att jag ska göra det jag ska
Vart e du?
Finns du?

Känner mej så fruktansvärt fruktansvärt ensam
Frågar du någon så e jag inte alls ensam
O det e jag egentligen inte heller
Men hur lite ensam jag än är så är jag så fruktansvärt ensam utan den där personen

Jag kan tänka mej att man blir mer än förvirrad när man läser detta men som sagt så kommer ni få läsa om mina innersta tankar o konstiga funderingar

Vet inte vad jag ska göra lr ta mej för
O jag fattar inte hur man kan va så trött o sova så mkt

Jag e hungrig men vad ska jag äta?
O vem ska laga det åt mej?
Jag vill ha riktig mat!
Inte nåra jävla mackor o skit!

Jaa det här funkar inte
Fattar inte ens själv vad jag skriver

Ska strax gå ut me Ida iaf
O leka med mitt Farmville som jag fått på hjärnan

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marie

Åren har gått, djuren har blivit gamla o försvunnit en efter en. Det är bara jag som återstår av min lilla familj. Annars är det rätt likt. En kamp för överlevnad o nån form av livskvalitet varje dag. Mina diagnoser lyder: Bipolär sjukdom typ 2 (vilken jag vill ha omvärderas) Borderline GAD HS (Hidradenitis supprativa) Hypotyreos (pga litium)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela