En bipolär djurmammas galna liv

Namnet kommer få vara kvar trots att jag är övertygad om att jag faktiskt inte är bipolär o djuren har allihop gått ur tiden. Som läget är nu är inga djur aktuella men min dröm om min egna lilla gård mitt ute i skogen med allehanda djur o mesta möjliga självförsörjning lever kvar. I övrigt är det fortfarande ungefär samma problem där kampen för överlevnad o nån form av livskvalitet fortsätter vareviga dag.

Det svarta hålet

Publicerad 2010-10-03 22:22:05 i Allmänt,



Håller på o äta upp mej
Långsamt inifrån

Jag vet inte vad som e sant
Jag vet inte vad jag ska lyssna på
Jag vet inte vad jag känner

Det enda jag känner e mitt svarta hål som återigen suger tag i mej

Jag hör vinden vina som en mindre storm
Jag känner mej liten, rädd o ensam

Jag hatar mej själv ofta
Jag har svårt att se mej i spegeln numer
Det e helt enkelt en hemsk syn

Jag hatar mej själv för att jag inte klarar av o tackla mina problem
Inte ens klarar minsta motgång
Jag hatar mej själv för att jag är sjuk
För att jag måste äta så mycket mediciner varje dag
Jag hatar mej själv för att jag inte gör det jag ska
För att jag inte orkar

Jag vill verkligen ta tag i saker o ting men jag vet inte var jag ska börja
Det enda jag kan göra är att försöka koppla bort både tankar o känslor
Det e helt enkelt för mkt
Jag ORKAR inte
Klarar inte ens av ett litet telefonsamtal

E det någon som inte ringer till mej på nåra dar kan jag inte tänka att personen e upptagen
Det måste istället vara jag som gjort nåt fel lr att personen inte vill prata med mej

Om jag nu kan se objektivt på mej själv o se mina fel o brister
Varför kan jag då inte göra nåt åt dom

Jag vill inte vara styrd av mina nyckfulla känslor
Jag vill själv styra o kunna hantera mina känslor
Varför styr dom över mej o inte jag över dom?

Vad har jag gjort för hemskt för att förtjäna detta liv?
Varför plågar folk sej själva genom att bry sej o försöka hålla mej vid liv?
I slutändan e jag ju ändå så egoistisk att jag bara bryr mej om mej själv

Vet inte vad jag ska göra eller var jag ska börja
Eller VARFÖR jag ska göra nåt lr ens börja

Vad e svaret på VARFÖR?

Jag får stå utanför o se på det svarta hålet dra mej djupare o djupare ner tills jag försvinner

Kommentarer

Postat av: sarah

Publicerad 2010-10-04 00:10:15

om man befinner sig på botten kan det bara bli bättre! det viktiga är att man vet om och erkänner sina fel och brister, även då kan det bara bli bättre! vi får ses ngn gång och ta en kaffe eller så :-)

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-10-06 23:19:28

Ja tack Sarah men tror man att man befinner sej på botten så kan jag lova att man kan sjunka ännu djupare... Tyvärr... Kaffe nån dag tycker jag låter som en bra ide = )

Postat av: sarah

Publicerad 2010-10-06 23:59:33

förstår vad du menar, varit i liknande sits. vi borde verkligen ses på en kaffe o tjöta lite skit.

Postat av: Marie

Publicerad 2010-10-12 17:17:25

Ja vi får fanimej ordna detta! = )

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marie

Åren har gått, djuren har blivit gamla o försvunnit en efter en. Det är bara jag som återstår av min lilla familj. Annars är det rätt likt. En kamp för överlevnad o nån form av livskvalitet varje dag. Mina diagnoser lyder: Bipolär sjukdom typ 2 (vilken jag vill ha omvärderas) Borderline GAD HS (Hidradenitis supprativa) Hypotyreos (pga litium)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela