En bipolär djurmammas galna liv

Namnet kommer få vara kvar trots att jag är övertygad om att jag faktiskt inte är bipolär o djuren har allihop gått ur tiden. Som läget är nu är inga djur aktuella men min dröm om min egna lilla gård mitt ute i skogen med allehanda djur o mesta möjliga självförsörjning lever kvar. I övrigt är det fortfarande ungefär samma problem där kampen för överlevnad o nån form av livskvalitet fortsätter vareviga dag.

I'm sick n tired

Publicerad 2010-11-21 13:38:20 i Allmänt,

Of always being sick and tired

O idag e jag fanimej spyfärdig

Jag VILL kunna leva på mitt kaffe, mina cigaretter o mitt vatten!
Jag VILL INTE sitta här o nästan spy efter 2 koppar kaffe, en treo o 3 cigg!
Jag måste hela tiden tänka mej för vad jag äter o dricker o när.
O det gjorde jag inte idag....
Började me ciggen o kaffet, tog visserligen nåra klunkar Verum innan, o sen en treo på det.

Nu har jag även tagit mina vanliga mediciner o en shake men sitter här o skakar lika mkt som den.

Sitter i soffan me ett täcke på mej men tror inte ens jag fryser
Takfläkten e på sen igår för o få lite cirkulation  på luften men jag vet inte om den hjälper lr gör det värre lr bara blåser runt damm

För huvudvärken blir jag då fan inte av med

Funderar även på vad som hör ihop med vad
Huvudvärk, ont, ont i benen, illamående, ont i magen, kass i magen, totalt nere, ensam, trött, frusen, varm.... osv
Ja den listan kan ju göras lång
Undrar om jag har laktos, blir påverkad av det, lr om det e magkatarr/magsår?
Kan det höra ihop?
Funderar på om jag hade feber igår o det va därför jag hade ondare än vanligt i benen idag?
O kommer huvudvärken från spändhet, att jag inte orkar aktivera mej lr kanske för att jag glor på en dataskärm typ hela dagarna?
E det allt detta lr ovetandet lr medvetenheten om vad jag verkligen borde göra som gör mej så otroligt ledsen?

För det började nämligen igår igen att jag blev ledsen
Då var det nog för att jag kände mej så ensam
Jag är ledsen för det känns som jag inte gör annat än gnäller
För att jag egentligen inte vet vad som e fel på mej nu
E jag förresten både bipolär o borderline?
Varför har ingen kunnat kläcka det till mej då?
Det står ju för FAN emotionell instabil personlighetsstörning i min diagnos!!!!
Vilket jag ifrågasatt MÅNGA gånger!
Men sånt får man inte veta förrän man själv misstänker att man e borderline o söker på det!
Så jävla arg o besviken!

Jag vill bara krypa under mitt täcke o gråta
Jag vet faktiskt inte vad jag ska göra snart
Jag fattar inte hur mkt det e tänkt att jag skunna ta
Jag e väl medveten om att det finns dom som har det mkt värre än mej
Men jag kan för mitt liv inte förstå hur dom orkar
O för den skull behöver väl inte jag orka?
Ska alla mina problem kännas så mkt mindre bara för att många har det mkt värre?

Livet e ingen dans på rosor
Ne tack jag vet det
Ryck upp dej
Jag vet hur det känns jag har oxå vart deprimerad

Kom igen bara!
VÅGA o ni ska få se på o fara åt helvete

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marie

Åren har gått, djuren har blivit gamla o försvunnit en efter en. Det är bara jag som återstår av min lilla familj. Annars är det rätt likt. En kamp för överlevnad o nån form av livskvalitet varje dag. Mina diagnoser lyder: Bipolär sjukdom typ 2 (vilken jag vill ha omvärderas) Borderline GAD HS (Hidradenitis supprativa) Hypotyreos (pga litium)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela