En bipolär djurmammas galna liv

Namnet kommer få vara kvar trots att jag är övertygad om att jag faktiskt inte är bipolär o djuren har allihop gått ur tiden. Som läget är nu är inga djur aktuella men min dröm om min egna lilla gård mitt ute i skogen med allehanda djur o mesta möjliga självförsörjning lever kvar. I övrigt är det fortfarande ungefär samma problem där kampen för överlevnad o nån form av livskvalitet fortsätter vareviga dag.

Morgonkaffe

Publicerad 2011-01-29 10:32:00 i Allmänt,

Ska jag hämta mej lite innan jag fortsätter här
Innan jag ens har börjat hahahaha

Sådär ja
O djuren tjatar om mat.... redan
För dom spelar det tydligen ingen roll om klockan e sex på morron bara dom får mat så fort som möjligt efter jag gått upp...
O jag som tycker det e tidigt o gå upp 9... Lr ja halv tio snarare

Men jag e grymt stolt över mej själv

Var hos läkaren den 18e o nåt behandlingshem vart det så klart inte...
Vi bestämde att jag skulle prova Litium o strunta i dom gamla medicinerna
Så det har jag käkat nu sen fre 21e o det verkar funka bra hittills
Dock e det en väldigt svår o farlig medicin så man har kontakt me en speciell litiumsköterska
Henne träffade jag i måndags o hon ville att jag skulle ta Litiumet kl 9 på morron o kl 9 på kvällen
Så då e det ju bara gå upp oxå då...

Men det har funkat oväntat bra o jag håller mej nästan till 9 = )
Snart så ;)
Dock kan det ta upp till ett år innan medicinen ger full effekt så om det e värt det vet jag ju inte än på länge

Innan jag va hos sköterskan i måndags så va jag på hud i Mariestad för dom skulle kolla lite på mediciner
Jag hatar dom verkligen på sjukhuset i Mariestad
Dom e tråkiga, otrevliga o har noll empati!
Slutade med att jag skulle prova Tetralysal (antibiotika) IGEN!
Om jag minns rätt mådde jag bla illa av det sist men det skulle man inte alls göra sa läkaren...
Den läkaren kan inte läst bipacksedeln där det står illamående som vanlig biverkning....
Oj vilket förtroende man får!

Peppar peppar ta i trä så mår jag faktiskt inte så illa...
Verkar inte ha nåra större biverkningar av varken Litium lr Tetralysal
Än så länge iaf ;)
Man ska väl inte hoppas på för mkt

Ska bara hämta lite till kaffe o röka lite BRB

Ja dom kan verkligen tjata dom här djuren
När Ida sätter igång me sitt pipande, vilket jag säkert kommer få höra en hel del framöver eftersom hon löper, kan hon verkligen stressa livet ur en

O hon lär ju pipa mkt över flytten oxå
Hon tycker inte alls om när man håller på o packar o grejar

Ja jag har fått kontraktet nu me!
Så från 1a mars e jag äkta Töreboda-bo hahahaha
Ska bli gött faktiskt

Hoppas på ordentlig konstant värme o varmvatten i lgh
Inte som här där varmvattnet tar slut innan man hunnit blöta ner sej i duschen

Men jag e även sjukt nervös...
MYCKET högre hyra o vem vet om jag trivs
O om djuren trivs?
E orolig att Hades som aldrig bott nån annanstans än Moholm o e över 10 år inte accepterar o flytta
Men me tanke på att jag får slåss för o va ifred när jag sover för honom så borde det väl va viktigare att bo hos mej än i Moholm?
Vem vet....

Japp har inte så värst mkt mer o säga just nu

See ya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marie

Åren har gått, djuren har blivit gamla o försvunnit en efter en. Det är bara jag som återstår av min lilla familj. Annars är det rätt likt. En kamp för överlevnad o nån form av livskvalitet varje dag. Mina diagnoser lyder: Bipolär sjukdom typ 2 (vilken jag vill ha omvärderas) Borderline GAD HS (Hidradenitis supprativa) Hypotyreos (pga litium)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela