En bipolär djurmammas galna liv

Namnet kommer få vara kvar trots att jag är övertygad om att jag faktiskt inte är bipolär o djuren har allihop gått ur tiden. Som läget är nu är inga djur aktuella men min dröm om min egna lilla gård mitt ute i skogen med allehanda djur o mesta möjliga självförsörjning lever kvar. I övrigt är det fortfarande ungefär samma problem där kampen för överlevnad o nån form av livskvalitet fortsätter vareviga dag.

Jag skiter i allt, men det skiter jag i

Publicerad 2010-11-22 16:49:56 i Allmänt,

Precis vart uppe i affärn o köpt en cola
Tänkte ju börja på whiskeyn
O det e faktiskt riktigt gott o blanda me cola
Påminner lite om Captain Morgan me cola

Så här sitter jag me mitt glas whiskey o cola, min dator o musik på hög volym
Ingen ide o försöka få nån komma o hålla mej sällskap för det har jag försökt länge nu
Säkert en vecka men jag har nog inga vänner som vill umgås me mej
Inte komma hit iaf

Iof ser det ut som en krigszon o jag e riktigt snuskigt äcklig
Klarar bara inte att ta mej in i duschen
Mina sängkläder e jätteäckliga
Tandborste har jag nog glömt vad det e

Så jag kan väl faktiskt förstå det

Jag e så jävla ledsen
Vill bli inlagd så jag kan få hjälp me det här o få nån ordning på saker o ting
Men det enda som finns e Falköping o där sätter jag inte min fot!
Aldrig en gång till!

Allra mest önskade jag att nån ville bo hos mej ett tag
Så jag hade sällskap o nån o laga mat till
Nån o prata me o nån o hitta på saker me

Vet inte om jag någonsin känt mej så här ensam
Det gör så ont att jag börjar gråta

Var likadant igår fast lite mildare
Det behövs bara ett fel ord för att det ska rasa när det e så här

Igår gick jag på Stesolid o idag blev det alltså alkohol
Nåt måste man ju ta till
O jag föredrar nog faktiskt alkohol
Känns bättre

Jag o mamma har diskuterat att det e rätt konstigt att jag inte e beroende av något
Förutom kaffe o cigg då

Har försökt bli alkoholist (fråga inte varför för det vet jag inte) men jag har tröttnat efter typ en vecka
Droger har jag aldrig hållt på me förutom som dom flesta andra testat mariujana lr hasch men det har faktiskt aldrig intresserat mej
Jag har o har haft massa beroendeframkallande mediciner
Lugnande o kodein iaf
O visst har jag tagit massa överdoser som oftast slutat på sjukhus men aldrig blitt beroende

Med tanke på en sån här situation e det väldigt vanligt me beroende för att dämpa smärtan men det har aldrig blivit så
Jag tycker det e lite konstigt när man tänker på det men det får man väl bara va tacksam för

Ska släppa ut min hund från sovrummet o ta en cigg nu

Bidde en whiskey o cola te oxå

Om ni undrar varför Ida va instängd så va det för att jag har tröttnat på att hon alltid hittar nåt o tugga på när jag e borta 5 min
Nu hade hon tatt en påse hundgodis som låg på vardagsrumsbordet o tuggat sönder påsen me all hennes borttagna päls för att det låg en godispåse där i

Så härefter ska hon va instängd i sovrummet när jag går utanför dörrn

Men så e det o så blir det
Bye bye

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2010-12-01 12:18:47

Hej! :)



Jag vet inte riktigt hur jag ska fråga det här, men det är så här att jag går på gymnasiet och läser Psykologi A. Och nu ska vi skriva en uppsats, jag har valt att skriva om manodepressivitet.

Jag behöver nu någon att intervjua, över mail. Jag vet inte om du är manodepressiv, men om du är det skulle du vilja svara på en skriftlig intervju som jag skickar till dig då? :)



Det skulle hjälpa mig otroligt mycket, och jag lovar att du får vara anonym. Detta låter jättekonstigt, men du får inte ta illa upp.



Ha det bra!

MVH Maria.

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-12-06 23:55:45

Hej Maria!

Ja om du menar bipolär sjukdom så har jag ju det. O jag svarar jättegärna = ) Det e bara maila till [email protected]

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marie

Åren har gått, djuren har blivit gamla o försvunnit en efter en. Det är bara jag som återstår av min lilla familj. Annars är det rätt likt. En kamp för överlevnad o nån form av livskvalitet varje dag. Mina diagnoser lyder: Bipolär sjukdom typ 2 (vilken jag vill ha omvärderas) Borderline GAD HS (Hidradenitis supprativa) Hypotyreos (pga litium)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela