En bipolär djurmammas galna liv

Namnet kommer få vara kvar trots att jag är övertygad om att jag faktiskt inte är bipolär o djuren har allihop gått ur tiden. Som läget är nu är inga djur aktuella men min dröm om min egna lilla gård mitt ute i skogen med allehanda djur o mesta möjliga självförsörjning lever kvar. I övrigt är det fortfarande ungefär samma problem där kampen för överlevnad o nån form av livskvalitet fortsätter vareviga dag.

Family

Publicerad 2010-11-01 17:48:18 i Allmänt,

What's family?
What happens when you start a family of your own?

Min familj består av mamma, pappa, syster, bror.
Min familj består av en hund o 2 katter.

Vilken e min familj?
E det min "gamla" lr min "nya" familj?
Lr e det min "människofamilj" o min "djurfamilj"?
Lr e båda min familj?

Om jag säger min familj till någon hur ska dom då veta vilken jag menar?

Samma som me hem.
Om jag åker hem så åker jag antingen till Karlsborg lr Moholm.
Egentligen har jag väl bara ett hem i Moholm?
Men jag åker ju hem till min människofamilj o känner mej hemma om jag åker till Karlsborg.

Varför finns det så mkt som e så tvetydigt?

Nu till min djurfamilj iaf:
Jag kom hem från mitt hem i Karlsborg igår
Jag hade varit hos min familj o kom hem till min familj
Min hund hade vart i Kbg sen förra torsdagen till o från utan mej

Igår kände jag lugnet av att ha min djurfamilj samlad i mitt hem i Moholm
Jag kände lugnet av att ha min hund hemma hos mej igen
Jag njöt av kvällspromenaden som jag innan helst velat slippa
Ändå har det vart så underbart att slippa henne o veta att hon haft det bättre i Karlsborg

Jag njöt av att se glädjen från ena katten att Ida äntligen kom hem
O av att få träffa dom igen eftersom jag vart borta sen torsdag kväll

Jag njuter fortfarande av lugnet o tryggheten jag känner när vi alla är samlade även fast den ena katten ändå e ute

Jag älskar dom ofantligt alla 3
Tom den lilla när hon springer runt o skriker efter mat kl. 17
Vilket jag anser är alldeles för tidigt me tanke på hur sent tom fick förut

Jag älskar att dom låter mej sova o e så otroligt anpassbara trots att dom har sina tider o rutiner
Dom kan ändå flexa rejält

Dom säger vad dom vill o som nu funkar det så otroligt bra o se deras bra sidor istället för deras dåliga
O tro mej! Dom har många dåliga sidor!
Men det bra väger alltid över det dåliga när det gäller dom

Jag har dom att fokusera på nu när jag inte orkar tänka på mej själv
För jag e så äckligt trött på att vara ledsen, beklaga mej o tycka synd om mej själv!

Jag har ju faktiskt fått en läkartid o det e lite andra grejer på G
Så tänk för i helvete på det istället för på all jävla skit din jävla självömkare!

Jag har en riktigt bra vän som förstår o förstår hur det e bäst att ta mej
Du e verkligen totalt underbar o jag har verkligen saknat nån som dej

Jag gillar min dator idag oxå = )
E ju den 1e så nu e det ju ny period innan jag kommer upp till gränsen = )
Går änna på undan
Iaf om man jämför me annars

Har som vanligt knappt inget varmvatten men jag vågar inte ringa o klaga förrän jag betalat hyrorna
Tänkte be hemstödet om hjälp me det på onsdag
Livrädd för att betala räkningarna när jag alltid ser att pengarna inte räcker
E nog rätt svårt att förstå men även den simplaste o nödvändigaste uppgift kan vara oöverstiglig när man mår såhär

Funderar på att det kan va bra att äta nåt
O ta lite mer värktabletter
Men knarket tog slut förut
Jag tänkte på igår att jag skulle ställt klockan så jag kunde ringt vårdcentralen men det försvann
Så jag måste komma ihåg att göra det imorgon

Ska på möte imorrn o känner lite för o gå till skolan men jag måste ta reda på när det e lov kanske först....

Jaja nåt får jag la hitta på iaf
So long!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marie

Åren har gått, djuren har blivit gamla o försvunnit en efter en. Det är bara jag som återstår av min lilla familj. Annars är det rätt likt. En kamp för överlevnad o nån form av livskvalitet varje dag. Mina diagnoser lyder: Bipolär sjukdom typ 2 (vilken jag vill ha omvärderas) Borderline GAD HS (Hidradenitis supprativa) Hypotyreos (pga litium)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela